Generelle vilkår for vaktmester
For alle våre tjenester gjelder følgende grunnleggende vilkår i tillegg til inngått kontrakt:
§ Kontrakter inngås for hvert oppdrag, og disse beskriver arbeidets omfang, priser og hva som eventuelt er inkludert eller ekskludert i prisen.
§ Dersom kunder ønsker å benytte materialer som avviker fra beskrivelsen i kontrakten, og dette medfører ekstra kostnader, vil dette debiteres kunden.
§ Dersom kunder ønsker at NorHygiene utfører ekstra arbeid, eller ønsker arbeidet utført på en annen måte enn opprinnelig avtalt, vil eventuelle økte kostnader faktureres kunden. Slike kostnader vil i hvert tilfelle tas opp med kunden og eventuell merkostnad vil varsles slik at kunden kan ta stilling til hvor vidt det er ønskelig å gjøre endringer fra opprinnelig avtale eller ikke.
§ Innholdet i kontrakten er gjeldende for hvilke oppgaver som skal gjennomføres i hvert enkelt oppdrag, uavhengig av innhold i tidligere dialog mellom partene.
§ Det vil kunne forekomme behov for utbedring etter ferdigstilt arbeid. NorHygiene forplikter seg til å besiktige arbeidet i ettertid, og utbedre dersom arbeidet ikke er utført i henhold til avtalen. NorHygiene kan imidlertid ikke holdes ansvarlig for eventuelle andre ulemper dette måtte medføre for kunden, eller dersom skader har oppstått som en følge av kundens uaktsomhet.
§ Dersom avtalen signeres, og den deretter brytes av kunde/oppdragsgiver etter at den er signert, forbeholder NorHygiene seg retten til å fakturere alle administrative kostnader, samt kostnader forbundet med lønn og sosiale utgifter knyttet til oppdraget.
§ NorHygiene foretar kredittsjekk av kunder og bedrifter før arbeidet utføres, og forbeholder seg retten til å kreve forhåndsbetaling i tilfeller hvor dette anses som nødvendig. Kredittinformasjon behandles konfidensielt, og vil ikke lagres.
NorHygiene oppfordrer alle kunder til å gi veloverveide og rettferdige omtaler om arbeidet som er utført da slike omtaler påvirker våre ansatte som har utført arbeidet.
§ Kontrakter inngås for hvert oppdrag, og disse beskriver arbeidets omfang, priser og hva som eventuelt er inkludert eller ekskludert i prisen.
§ Dersom kunder ønsker å benytte materialer som avviker fra beskrivelsen i kontrakten, og dette medfører ekstra kostnader, vil dette debiteres kunden.
§ Dersom kunder ønsker at NorHygiene utfører ekstra arbeid, eller ønsker arbeidet utført på en annen måte enn opprinnelig avtalt, vil eventuelle økte kostnader faktureres kunden. Slike kostnader vil i hvert tilfelle tas opp med kunden og eventuell merkostnad vil varsles slik at kunden kan ta stilling til hvor vidt det er ønskelig å gjøre endringer fra opprinnelig avtale eller ikke.
§ Innholdet i kontrakten er gjeldende for hvilke oppgaver som skal gjennomføres i hvert enkelt oppdrag, uavhengig av innhold i tidligere dialog mellom partene.
§ Det vil kunne forekomme behov for utbedring etter ferdigstilt arbeid. NorHygiene forplikter seg til å besiktige arbeidet i ettertid, og utbedre dersom arbeidet ikke er utført i henhold til avtalen. NorHygiene kan imidlertid ikke holdes ansvarlig for eventuelle andre ulemper dette måtte medføre for kunden, eller dersom skader har oppstått som en følge av kundens uaktsomhet.
§ Dersom avtalen signeres, og den deretter brytes av kunde/oppdragsgiver etter at den er signert, forbeholder NorHygiene seg retten til å fakturere alle administrative kostnader, samt kostnader forbundet med lønn og sosiale utgifter knyttet til oppdraget.
§ NorHygiene foretar kredittsjekk av kunder og bedrifter før arbeidet utføres, og forbeholder seg retten til å kreve forhåndsbetaling i tilfeller hvor dette anses som nødvendig. Kredittinformasjon behandles konfidensielt, og vil ikke lagres.
NorHygiene oppfordrer alle kunder til å gi veloverveide og rettferdige omtaler om arbeidet som er utført da slike omtaler påvirker våre ansatte som har utført arbeidet.