Generelle vilkår for transport tjenester
For alle våre tjenester gjelder følgende grunnleggende vilkår i tillegg til inngått kontrakt:
§ Kontrakter inngås for hvert oppdrag, og disse beskriver arbeidets omfang, priser og hva som eventuelt er inkludert eller ekskludert i prisen.
§ Dersom kunder ønsker å benytte materialer som avviker fra beskrivelsen i kontrakten, og dette medfører ekstra kostnader, vil dette debiteres kunden.
§ Dersom kunder ønsker at NorHygiene utfører ekstra arbeid, eller ønsker arbeidet utført på en annen måte enn opprinnelig avtalt, vil eventuelle økte kostnader faktureres kunden. Slike kostnader vil i hvert tilfelle tas opp med kunden og eventuell merkostnad vil varsles slik at kunden kan ta stilling til hvor vidt det er ønskelig å gjøre endringer fra opprinnelig avtale eller ikke.
§ Innholdet i kontrakten er gjeldende for hvilke oppgaver som skal gjennomføres i hvert enkelt oppdrag, uavhengig av innhold i tidligere dialog mellom partene.
§ NorHygiene foretar kredittsjekk av kunder og bedrifter før arbeidet utføres, og forbeholder seg retten til å kreve forhåndsbetaling i tilfeller hvor dette anses som nødvendig. Kredittinformasjon behandles konfidensielt, og vil ikke lagres.
§ Kunden må stille biloppstillingsplass til disposisjon når oppdraget gjennomføres. Ved flytteoppdrag er det nødvendig å parkere en lastebil så nært utgangsdøren som mulig.
§ Ved avtale om fastpris er denne basert på at innboet er pakket og gjort klart for at det kan flyttes. Dette for å sikre en effektiv flytteprosess. I tilfeller hvor våre medarbeidere må vente på klargjøring/pakking vil det være grunnlag for å fakturere per arbeidede time.
§ Dersom det viser seg at antall kubikk som skal flyttes er høyere enn det som er beskrevet i inngått avtale/kontrakt, og det er forhåndsavtalt fastpris, vil det faktureres timepris for den tiden det tar å flytte ekstra møbler/innbo. Dette skal tas opp med kunden før det iverksettes slik at kunden har mulighet til å stoppe arbeidet når avtalt antall kubikk er flyttet. Oppdraget vil da anses som ferdigstilt og faktureres i henhold til inngåtte avtale.
§ Dersom avtalen signeres, og den deretter brytes av kunde/oppdragsgiver etter at den er signert, forbeholder NorHygiene seg retten til å fakturere alle administrative kostnader, samt kostnader forbundet med lønn og sosiale utgifter knyttet til oppdraget.
§ I henhold til Norske forsikringsselskapers praksis vil eventuelle skader på innbo i flytteprosessen dekkes av innboforsikringen. NorHygiene AS har også gyldig ansvarsforsikring. Ved spørsmål vedrørende dette kan hver kunde kontakte NorHygiene skriftlig for å få en redegjørelse.
§ NorHygiene må ha tilgang til boligen/enheten hvor arbeidet utføres fra avtalt oppstartstidspunkt og frem til ferdigstillelse av arbeidet. Dette for å kunne ferdigstille arbeidet til avtalt tid, samt at selskapet er avhengig av å planlegge ressursene i selskapet på en optimal måte for å sikre konkurransedyktige betingelser.
§ Nøkler må enten leveres på selskapets kontor, overrekkes ved oppstart, eller legges på et forhåndsavtalt sted. Når oppdraget er utført må nøkler enten hentes på selskapets kontor, eller mottas på adressen hvor oppdraget er utført.
NorHygiene oppfordrer alle kunder til å gi veloverveide og rettferdige omtaler om arbeidet som er utført da slike omtaler påvirker våre ansatte som har utført arbeidet.
§ Kontrakter inngås for hvert oppdrag, og disse beskriver arbeidets omfang, priser og hva som eventuelt er inkludert eller ekskludert i prisen.
§ Dersom kunder ønsker å benytte materialer som avviker fra beskrivelsen i kontrakten, og dette medfører ekstra kostnader, vil dette debiteres kunden.
§ Dersom kunder ønsker at NorHygiene utfører ekstra arbeid, eller ønsker arbeidet utført på en annen måte enn opprinnelig avtalt, vil eventuelle økte kostnader faktureres kunden. Slike kostnader vil i hvert tilfelle tas opp med kunden og eventuell merkostnad vil varsles slik at kunden kan ta stilling til hvor vidt det er ønskelig å gjøre endringer fra opprinnelig avtale eller ikke.
§ Innholdet i kontrakten er gjeldende for hvilke oppgaver som skal gjennomføres i hvert enkelt oppdrag, uavhengig av innhold i tidligere dialog mellom partene.
§ NorHygiene foretar kredittsjekk av kunder og bedrifter før arbeidet utføres, og forbeholder seg retten til å kreve forhåndsbetaling i tilfeller hvor dette anses som nødvendig. Kredittinformasjon behandles konfidensielt, og vil ikke lagres.
§ Kunden må stille biloppstillingsplass til disposisjon når oppdraget gjennomføres. Ved flytteoppdrag er det nødvendig å parkere en lastebil så nært utgangsdøren som mulig.
§ Ved avtale om fastpris er denne basert på at innboet er pakket og gjort klart for at det kan flyttes. Dette for å sikre en effektiv flytteprosess. I tilfeller hvor våre medarbeidere må vente på klargjøring/pakking vil det være grunnlag for å fakturere per arbeidede time.
§ Dersom det viser seg at antall kubikk som skal flyttes er høyere enn det som er beskrevet i inngått avtale/kontrakt, og det er forhåndsavtalt fastpris, vil det faktureres timepris for den tiden det tar å flytte ekstra møbler/innbo. Dette skal tas opp med kunden før det iverksettes slik at kunden har mulighet til å stoppe arbeidet når avtalt antall kubikk er flyttet. Oppdraget vil da anses som ferdigstilt og faktureres i henhold til inngåtte avtale.
§ Dersom avtalen signeres, og den deretter brytes av kunde/oppdragsgiver etter at den er signert, forbeholder NorHygiene seg retten til å fakturere alle administrative kostnader, samt kostnader forbundet med lønn og sosiale utgifter knyttet til oppdraget.
§ I henhold til Norske forsikringsselskapers praksis vil eventuelle skader på innbo i flytteprosessen dekkes av innboforsikringen. NorHygiene AS har også gyldig ansvarsforsikring. Ved spørsmål vedrørende dette kan hver kunde kontakte NorHygiene skriftlig for å få en redegjørelse.
§ NorHygiene må ha tilgang til boligen/enheten hvor arbeidet utføres fra avtalt oppstartstidspunkt og frem til ferdigstillelse av arbeidet. Dette for å kunne ferdigstille arbeidet til avtalt tid, samt at selskapet er avhengig av å planlegge ressursene i selskapet på en optimal måte for å sikre konkurransedyktige betingelser.
§ Nøkler må enten leveres på selskapets kontor, overrekkes ved oppstart, eller legges på et forhåndsavtalt sted. Når oppdraget er utført må nøkler enten hentes på selskapets kontor, eller mottas på adressen hvor oppdraget er utført.
NorHygiene oppfordrer alle kunder til å gi veloverveide og rettferdige omtaler om arbeidet som er utført da slike omtaler påvirker våre ansatte som har utført arbeidet.