Generelle vilkår for renhold
For alle våre tjenester gjelder følgende grunnleggende vilkår i tillegg til inngått kontrakt:
§ Kontrakter inngås for hvert oppdrag, og disse beskriver arbeidets omfang, priser og hva som eventuelt er inkludert eller ekskludert i prisen.
§ Dersom kunder ønsker å benytte materialer som avviker fra beskrivelsen i kontrakten, og dette medfører ekstra kostnader, vil dette debiteres kunden.
§ Dersom kunder ønsker at NorHygiene utfører ekstra arbeid, eller ønsker arbeidet utført på en annen måte enn opprinnelig avtalt, vil eventuelle økte kostnader faktureres kunden. Slike kostnader vil i hvert tilfelle tas opp med kunden og eventuell merkostnad vil varsles slik at kunden kan ta stilling til hvor vidt det er ønskelig å gjøre endringer fra opprinnelig avtale eller ikke.
§ Dersom avtalen signeres, og den deretter brytes av kunde/oppdragsgiver etter at den er signert, forbeholder NorHygiene seg retten til å fakturere alle administrative kostnader, samt kostnader forbundet med lønn og sosiale utgifter knyttet til oppdraget.
§ Det vil kunne forekomme behov for utbedring etter ferdigstilt arbeid. NorHygiene forplikter seg til å besiktige arbeidet i ettertid, og utbedre dersom arbeidet ikke er utført i henhold til avtalen. NorHygiene kan imidlertid ikke holdes ansvarlig for eventuelle andre ulemper dette måtte medføre for kunden, eller dersom skader har oppstått som en følge av kundens uaktsomhet.
§ Innholdet i kontrakten er gjeldende for hvilke oppgaver som skal gjennomføres i hvert enkelt oppdrag, uavhengig av innhold i tidligere dialog mellom partene.
§ NorHygiene foretar kredittsjekk av kunder og bedrifter før arbeidet utføres, og forbeholder seg retten til å kreve forhåndsbetaling i tilfeller hvor dette anses som nødvendig. Kredittinformasjon behandles konfidensielt, og vil ikke lagres.
§ Bolig/enhet hvor renhold utføres må stilles tilgjengelig for Norhygiene i hele perioden hvor oppdraget utføres. Det må ikke forekomme annet type arbeid i enheten når renholdet pågår da dette forstyrrer renholderne og kan gå ut over kvalitet på arbeidet.
§ Kunden gis 24 timer frist på å klage på utført renholdsarbeid, og NorHygiene vil rette opp eventuelle mangler i løpet av 48 timer. Det spesifiseres at en eventuell klage må sendes skriftlig.
§ Kunden må stille biloppstillingsplass til disposisjon når oppdraget gjennomføres. Ved renholdsoppdrag er det nødvendig å parkere en varebil/personbil så nært boligen som mulig.
§ NorHygiene må ha tilgang til boligen/enheten hvor arbeidet utføres fra avtalt oppstartstidspunkt og frem til ferdigstillelse av arbeidet. Dette for å kunne ferdigstille arbeidet til avtalt tid, samt at selskapet er avhengig av å planlegge ressursene i selskapet på en optimal måte for å sikre konkurransedyktige betingelser.
§ Tilbudet som gis baseres på at boligen/enheten er renholdt i henhold til normal standard i løpet av siste perioder.
§ Nøkler må enten leveres på selskapets kontor, overrekkes ved oppstart, eller legges på et forhåndsavtalt sted. Når oppdraget er utført må nøkler enten hentes på selskapets kontor, eller mottas på adressen hvor oppdraget er utført.
NorHygiene oppfordrer alle kunder til å gi veloverveide og rettferdige omtaler om arbeidet som er utført da slike omtaler påvirker våre ansatte som har utført arbeidet.
§ Kontrakter inngås for hvert oppdrag, og disse beskriver arbeidets omfang, priser og hva som eventuelt er inkludert eller ekskludert i prisen.
§ Dersom kunder ønsker å benytte materialer som avviker fra beskrivelsen i kontrakten, og dette medfører ekstra kostnader, vil dette debiteres kunden.
§ Dersom kunder ønsker at NorHygiene utfører ekstra arbeid, eller ønsker arbeidet utført på en annen måte enn opprinnelig avtalt, vil eventuelle økte kostnader faktureres kunden. Slike kostnader vil i hvert tilfelle tas opp med kunden og eventuell merkostnad vil varsles slik at kunden kan ta stilling til hvor vidt det er ønskelig å gjøre endringer fra opprinnelig avtale eller ikke.
§ Dersom avtalen signeres, og den deretter brytes av kunde/oppdragsgiver etter at den er signert, forbeholder NorHygiene seg retten til å fakturere alle administrative kostnader, samt kostnader forbundet med lønn og sosiale utgifter knyttet til oppdraget.
§ Det vil kunne forekomme behov for utbedring etter ferdigstilt arbeid. NorHygiene forplikter seg til å besiktige arbeidet i ettertid, og utbedre dersom arbeidet ikke er utført i henhold til avtalen. NorHygiene kan imidlertid ikke holdes ansvarlig for eventuelle andre ulemper dette måtte medføre for kunden, eller dersom skader har oppstått som en følge av kundens uaktsomhet.
§ Innholdet i kontrakten er gjeldende for hvilke oppgaver som skal gjennomføres i hvert enkelt oppdrag, uavhengig av innhold i tidligere dialog mellom partene.
§ NorHygiene foretar kredittsjekk av kunder og bedrifter før arbeidet utføres, og forbeholder seg retten til å kreve forhåndsbetaling i tilfeller hvor dette anses som nødvendig. Kredittinformasjon behandles konfidensielt, og vil ikke lagres.
§ Bolig/enhet hvor renhold utføres må stilles tilgjengelig for Norhygiene i hele perioden hvor oppdraget utføres. Det må ikke forekomme annet type arbeid i enheten når renholdet pågår da dette forstyrrer renholderne og kan gå ut over kvalitet på arbeidet.
§ Kunden gis 24 timer frist på å klage på utført renholdsarbeid, og NorHygiene vil rette opp eventuelle mangler i løpet av 48 timer. Det spesifiseres at en eventuell klage må sendes skriftlig.
§ Kunden må stille biloppstillingsplass til disposisjon når oppdraget gjennomføres. Ved renholdsoppdrag er det nødvendig å parkere en varebil/personbil så nært boligen som mulig.
§ NorHygiene må ha tilgang til boligen/enheten hvor arbeidet utføres fra avtalt oppstartstidspunkt og frem til ferdigstillelse av arbeidet. Dette for å kunne ferdigstille arbeidet til avtalt tid, samt at selskapet er avhengig av å planlegge ressursene i selskapet på en optimal måte for å sikre konkurransedyktige betingelser.
§ Tilbudet som gis baseres på at boligen/enheten er renholdt i henhold til normal standard i løpet av siste perioder.
§ Nøkler må enten leveres på selskapets kontor, overrekkes ved oppstart, eller legges på et forhåndsavtalt sted. Når oppdraget er utført må nøkler enten hentes på selskapets kontor, eller mottas på adressen hvor oppdraget er utført.
NorHygiene oppfordrer alle kunder til å gi veloverveide og rettferdige omtaler om arbeidet som er utført da slike omtaler påvirker våre ansatte som har utført arbeidet.